Keitä me olemme?

Yhdistys

Luonnonkosmetiikan valmistajien ja maahantuojien yhteistyön tuloksena perustettiin Pro luonnonkosmetiikka yhdistys vuonna 2006. Tehtävänä on edistää luonnonkosmetiikan tunnettuutta kuluttajien ja kauneudenhoidon ammattilaisten keskuudessä. Yhdistyksen perustamisesta asti oli selvää, että markkinoille tarvitaan alan oma kriteeristö varsinaisen tiedotustyön selkärangaksi.

Pro Luonnonkosmetiikka ry:n jäsenet edustavat joko kansainvälisen sertifikaatin saaneita tuotemerkkejä tai suomalaisia luonnonkosmetiikkamerkkejä, joiden valmistusaineluettelon on tarkastanut ja hyväksynyt suomalainen tarkastusjärjestelmä FI-Natura tai yhdistyksen palkkaama riippumaton asiantuntija.

Ideologia

Yhdistyksen lähtökohta on alan toimijoiden halu saada yhteistyöllä luonnonkosmetiikalle laajempi näkyvyys.

Luonto, luonnollinen, puhdas, aito… näitä sanoja näkee yleisesti kosmetiikkamainoksissa. Me haluamme osaltamme antaa selkeän ja perustellun vastauksen sille, mitä luonnonkosmetiikka edustaa.

Yhdistyksen kautta puhumme luonnonkosmetiikasta yleensä. Käytämme tiedottamiseen näiden nettisivujen lisäksi Facebookia, lehdistötiedotteita ja järjestämme erilaisia tapahtumia.

Yhdistyksen säännöt

Pieni, mutta notkea yhdistys

Pienikin voi tehdä suurta! Luonnonkosmetiikka markkinat ovat Suomessa kehittymässä, jolloin kaikki tekeminen vaikuttaa ja tulokset näkyvät. Yhdistyksessämme ei jäykistellä, ideat ja kommentit otetaan ilolla vastaan. Uusia juttuja kokeillaan ja toimivia kehitellään edelleen.

Tervetuloa mukaan! Luonnonkosmetiikkakriteerit täyttävä suomalainen valmistaja tai ulkomaisia sarjoja maahantuova yritys voi liittyä jäseneksi. Hakulomakkeen tarkempi ohjeistus.

Hae jäseneksi

Pro luonnonkosmetiikka ry:n päämääränä on:

2) toimia ohjenuorana suomalaiselle kosmetiikan valmistajalle matkalla varsinaiseen sertifiointiin

3) edistää ympäristöystävällisten ja kuluttajille turvallisten kosmeettisten valmisteiden käyttöä